Slecht beeld op de APP
Indien u slecht beeld heeft, zoals happerend beeld of strepen in beeld, is het vaak 1 van onderstaande oorzaken;
1. Slechte WiFi
Zelfs als het WiFi symbool er goed uit ziet met alle streepjes, kan het signaal alsnog erg slecht zijn.
WiFi is geen constante stroom aan gegevens, maar kan heel veel dips hebben. Deze dips zijn bijna niet te zien zonder een specifieke WiFi meter en de meeste apparaten laten gewoon een goede verbinding zien.
Hiervoor hebben wij een document gemaakt met uitleg en een koppeling naar een goede WiFi test app.
Kijk hier voor het document: WiFi waarschuwing
2. Bitrate te laag in de APP
In de APP zelf kunt u de video bitrate aanpassen.
Bij strepen in beeld kan dit (zolang er wel een juiste WiFi dekking is) deze problemen verhelpen.
Ga in de APP naar Menu > Apparaten beheren > Selecteer het apparaat > Bitrate
Zet hier de bitrate op 500 zoals in onderstaand voorbeeld:
Disclaimer
Deze website is gemaakt om gebruikers van onze toestellen, camera’s en/of beveiligingscomponenten te helpen bij het koppelen aan het eigen netwerk, of om zelf bepaalde eenvoudige instellingen te wijzigen, of om veel gestelde vragen te beantwoorden, waar geen installateur of anderzijds professionele hulp bij benodigd is.
Indien er andere situaties met uw installatie zijn dan aangegeven op deze pagina’s, vragen wij u nadrukkelijk contact op te nemen met de installateur, de verhuurder of de VvE. Deze zijn het eerste aanspreekpunt voor een vraag over de juiste werking van de installatie.
KB #211 is voor het laatst gewijzigd op woensdag 22 november 2023 14:03:10.000.