FAQ COMELIT APP

Veelgestelde vragen

Kies hieronder uit een selectie van veelgestelde vragen over de Comelit app.

(klik op een vraag om het antwoord te bekijken)

 

Waar kan ik de juiste app downloaden?
Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
  • Indien u uw wachtwoord wilt wijzigen kunt u dit via onze website doen.
    Via onze website kunt u rechtsboven via 'aanmelden' inloggen.
    Vervolgens via 'My Dashboard' > 'Persoonlijke Pagina' > 'Profiel' kunt u het wachtwoord wijzigen. 
Kan ik meerdere systemen toevoegen en gebruiken in de app?
  • Ja, het is mogelijk om meerdere systemen in de app te gebruiken. Bijvoorbeeld een systeem voor thuis en een systeem van uw werk.
    1. Klik op het menu rechtsboven
    2. Het dropdown menu ‘Thuis’ aantikken
    3. Kies ‘Systemen beheren’, hier kan via het +‑symbool rechtsboven een nieuw systeem worden toegevoegd aan de app.

 

Kan ik de meldingen in- en uitschakelen?
  • Het is mogelijk om per systeem de meldingen in of uit te schakelen.
    1. Klik op het menu linksboven
    2. Het dropdown menu ‘Thuis’ aantikken
    3. Kies ‘Systemen beheren’. Hier kan met het schuifje de meldingen per systeem aan- of uitgezet worden.

 

Kan ik de beltoon van de app aanpassen?
  • Het is mogelijk om per systeem een beltoon in te stellen
    1. Klik op het menu linksboven
    2. Klik op 'Apparaten Beheren'
    3. Kies het systeem in de lijst waarvan de beltoon aangepast moet worden
    4. Hier kunnen de oproeptonen en meldingen worden aangepast

 

Ik wil de notificaties aanpassen die ik krijg

 

Wat te doen bij slecht beeld?
  • Slecht beeld op de app wil zeggen strepen of blokjes in beeld. Dit kan aan de videostream liggen, of aan een slecht Wifi netwerk. Meer uitleg vindt u via onderstaande link:

 

De oproep komt niet binnen op de app, maar wel op de monitor
  • Als de oproep wel binnenkomt op de monitor maar niet op de app, dan zijn er een aantal mogelijke oorzaken en oplossingen. Test eerst of het Wifi netwerk wel een internetverbinding heeft door op hetzelfde netwerk bijvoorbeeld Google te openen, of een YouTube filmpje te bekijken. Lees hier de uitgebreide uitleg:

 

Komt u er niet uit en is er meer hulp nodig? Neem dan contact op via onderstaand contactformulier:


Disclaimer

Deze website is gemaakt om gebruikers van onze toestellen, camera’s en/of beveiligingscomponenten te helpen bij het koppelen aan het eigen netwerk, of om zelf bepaalde eenvoudige instellingen te wijzigen, of om veel gestelde vragen te beantwoorden, waar geen installateur of anderzijds professionele hulp bij benodigd is.
Indien er andere situaties met uw installatie zijn dan aangegeven op deze pagina’s, vragen wij u nadrukkelijk contact op te nemen met de installateur, de verhuurder of de VvE. Deze zijn het eerste aanspreekpunt voor een vraag over de juiste werking van de installatie.


KB #397 is voor het laatst gewijzigd op woensdag 17 september 2025 15:26:57.000.

QR-code naar consument website