U heeft een Mini Wifi 2 draads met goede WiFi verbinding
Als uw monitor gekoppeld is met uw WiFi netwerk, ziet u een duidelijk WiFi symbool in het menu.
Kies uit 1 van onderstaande opties wat u wilt doen:
- Ik wil mijzelf of iemand anders toevoegen aan het systeem
- Ik wil gezichtsherkenning aanzetten (enkel beschikbaar met Quadra buitenstation)
- Wachtwoord wijzigen Comelit APP
- Amazon Alexa op Mini WiFi 2 draads
- Google Home op Mini Wifi 2 draads
Het gemiddelde dataverbruik van een oproep bedraagt om en nabij de 10Mb.
Dit is gemeten met oproepen van 1 minuut lang, via mobiele data, met audio en video beide open en het openen van de deur.
Oproep komt niet binnen via de APP
Controleer of alle gebruikers van de APP een EIGEN inlog hebben gebruikt.
Elk apparaat dient zijn eigen inlog te hebben, een apart account voor elk device.
Indien op de monitor de automatische beantwoording aan staat, zal de APP niet meer overgaan.
Dit is te controleren door de status van de hoorntoets op de monitor, indien deze continue wit verlicht is staat de functie aan.
Om deze weer uit te zetten dient de hoorntoets +- 5 seconden lang aangeraakt te worden, totdat er een bevestigingstoon klinkt.
Controleer of de meldingen juist staan ingesteld op de smartfoon of tablet.
Als de meldingen uit staan, zal er geen melding worden weergegeven op het apparaat!
Voor meer informatie en tips, zie onderstaande link:
Knipperende toetsen:
Menu toets knippert continue
- Indien de menu toets continue knippert is er een videobericht op de monitor die nog niet bekeken is.
1. Als de monitor in standby stand staat (er is dus geen spreek/luister verbinding actief) druk op de toets met de 9 vlakjes, het menu zal nu geopend worden.
2. Met de pijltjes toetsen (knop 1 en knop 2) kunt u hier navigeren naar Videoberichten, het icoon in het display rechts bovenin. Als deze blauw omlijnt is betekend dit dat er minimaal 1 bericht aanwezig is, open deze map met toets 3 en verwijder de berichten.
3. Navigeer hierna terug naar het hoofdmenu en navigeer indien nodig naar videogeheugen, als deze blauw omlijnt is betekend dat deze functie aan staat.
4. Door toets 3 kort in te drukken zal de blauwe omlijning weg gaan en zal de functie uitgezet worden waardoor de knop met de 9 vlakken niet meer zal gaan knipperen.
Menu toets knippert langzaam
- Indien de menu toets langzaam knippert (om de seconde), is er een probleem met de Wifi verbinding.
Controleer de verbinding, of zet de Wifi signalering uit in het menu.
Privacy toets knippert
- Indien de privacy-toets (rechtsonder) elke 5 seconden 3 maal knippert, is de doktersfunctie actief.
Met de doktersfunctie aan wordt de deur direct geopend bij aanbellen.
Om deze te deactiveren dient toets 4 lang ingedrukt gehouden te worden (+- 5 seconden) totdat er een bevestigingstoon klinkt.
Indien u in het menu van het toestel zit en het beeld valt weg en de privacy led gaat knipperen, dan is er in het systeem een oproep gaande.
De oproep heeft ten alle tijden voorrang waardoor het toestel uit valt. Probeer het later nog eens.
Instabiel of slecht beeld
Heeft u een instabiele verbinding of slecht beeld op de APP, probeer dan de smartphone of tablet eens uit en aan te zetten. Soms kan een apparaat problemen ondervinden als het continue aan staat!
Simpel uit en aan zetten kan dit al verhelpen.
Verhelpt dit het probleem niet? Raadpleeg dan onderstaande link:
Liever rustig doorlezen?
Voor de Mini Wifi 2 draads en de APP hebben wij ook geschreven gebruikershandleidingen gemaakt.
Deze kunt u via onderstaande links bekijken en eventueel downloaden.
- Mini WiFi 2 draads gebruikershandleiding 2020
- Mini WiFi 2 draads gebruikershandleiding 2022
- Comelit APP handleiding
Terug naar Mini WiFi hoofdmenu
Disclaimer
Deze website is gemaakt om gebruikers van onze toestellen, camera’s en/of beveiligingscomponenten te helpen bij het koppelen aan het eigen netwerk, of om zelf bepaalde eenvoudige instellingen te wijzigen, of om veel gestelde vragen te beantwoorden, waar geen installateur of anderzijds professionele hulp bij benodigd is.
Indien er andere situaties met uw installatie zijn dan aangegeven op deze pagina’s, vragen wij u nadrukkelijk contact op te nemen met de installateur, de verhuurder of de VvE. Deze zijn het eerste aanspreekpunt voor een vraag over de juiste werking van de installatie.
KB #186 is voor het laatst gewijzigd op vrijdag 13 juni 2025 12:17:17.000.